Tuesday, February 3, 2009

KB & Jeram Linang

3rd DAY
Nafis dan Adib telah mengambil saya di rumah Tok Ayah. Lepas tu pegi amek Amni balik dari sekolah dan berjalan-jalan di sekitar Kota Bharu. Malangnya Alin tak join sebab dia dah balik kem PLKN kat Taiping~

On the back from KB~ di belakang itu adalah adik-adik kepada Nafis

4th DAY
Sebelum pulang semula ke kota, saya bercadang untuk menghabiskan masa bersama-sama kawan lama. Maka, kami telah pergi bersuka ria di Jeram Linang. Sejuk gila weh~! Seharian kami bersama hari ni. Dari pagi sampai petang kat Jeram Linang. Nafis telah memarahi saya sebab drive kereta lain, wuu sedih. Dia tak mahu bercakap dengan saya sepanjang kat sana :(
Sebelah petang pula kami bertandang ke rumah Cikgu Siti, cikgu kesayangan kami (rumah Nafis lah :p) Macam-macam cerita dibualkan. Kelakar sangat bila Cikgu Siti keluarkan album lama yang ada muka kitaorang masa zaman kegemilangan dulu! Hahaha~ Walaupun sempat sekolah 2 tahun je kat SMK Kok Lanas, banyak sangat kenangan kat sana..
Nafis, awak tak hensem masa sekolah dulu. Saya tak terpikat langsung.
Tapi sekarang awak dah membesar dengan hensemnya, dah. Tak boleh puji lebih-lebih.
Kadang-kadang saya hanya mampu tersenyum dan bengong sebentar, tak paham apa dorang cakap! Laju sgt, nasib baik ada Lina tolong translate kan!
Sebelah malamnya pulak, saya ke rumah Aizat Afiq (kawan sekolah rendah). Sedapnya kuih yang mak dia buat, nyum2~! Kawan-kawan saya membesar dengan jayanya. Saya je agak sedih, heh~~

SMK Kok Lanas. Kat sini lah saya jumpa kawan baik saya, Nafissyafiq.
Sekarang dah tukar status, heh~~
Jgn tanya mcm mana boleh jadi mcm tu, saya pun tak tahu :p
Setelah selesai bergembira~~
Dari kiri Yo, Mat Nor, Farid, Nafis+Adib, Illi , Lina.


Ini kawan baik saya, dah sembilan tahun~


Saya bersama Naquib Adib, yang memberi nama baru kepada saya
iaitu Mek Jimah. (orang gila di kawasan rumah mereka)


Nyummy~~ upacara memasak dan pemerhatian oleh kaum Adam.


Nafissyafiq dan Naquib Adib. Pertalian mereka adalah adik beradik
bukan bapa dan anak, jangan salah sangka.


Ini adalah Amalina, bakal guru Biologi.
Nama saintifik : Lina Lekuk.


Ini adalah Pn. Siti Khadijah Yaakob . Guru yang mengajar kami dengan jayanya.
Juga adalah ibu kandung kepada Nafissyafiq Najib.


Kaum Adam bersama En. Najib, guru besar SK Dewan Beta.
Peace peace~~


Classmates semasa darjah 5 dan 6, UPSR sama-sama lah~
geng-geng pengawas okeh, haha!
Dari kiri : Farid Izwan, Illi Hzbull, Adam Saifullah, Aizat Afiq, Ira Syazwani, Wan Nur Hidayah.

Senyum~~!!
SEMOGA PERSAHABATAN SAYA DENGAN MEREKA INI KEKAL BUAT SELAMANYA~~

No comments: