Friday, July 10, 2009

cerita Rosmah

Hari ni aku melayari laman youtube. Tiba-tiba aku ternampak kisah Rosmah Mansor. Aku pun tengok je la. Dah tengok tu, timbul pelbagai soalan dalam diri. Iskk~ betul ke apa dorang cakap ni? tak baik fitnah? Aku bukan minat sangat dunia politik, sekadar ambil tau. Jadi, aku pun update la status kat facebook seperti biasa..berbunyi ;
"Betulkah apa yang dikatakan tentang Rosmah Mansor kat youtube tu? wallahualam bisawab..."
Tiba-tiba, ada seorang warga ASWARA, tempat aku belajar cakap..
"jaga statement anda yer...adakah kamu warga aswara, so hati2 ye"
Hmm..adakah kerana aku belajar di institusi kerajaan maka aku dilarang mengeluarkan statement begitu? Padahal bukan aku cakap ape pun. Kenapa perlu takut? Tiba-tiba aku teringat kisah yang pernah jadi kat group aku dulu. Short film ktorg pernah kena banned sbb ada scene yang mmg tak sepatutnya ada. Pegawai atasan siap cakap benda tu sampai masuk kabinet. Lepas tu, ktorg satu group kena mengadap menteri minta maaf. Sangat2 exaggerate! Penuh dengan drama. Boring~ padahal, takde pape pun..ktorg pulak yang tak sabar-sabar nak jumpa menteri tu. K , bye.

3 comments:

. said...

haha.
benda tak da pape, saja nak kecoh2. kesian korang..

Illi Hzbull said...

tu la pasal.
ngade je..cik gomez, sila la ke shah alam dan kte buang waktu bsama!

. said...

mari cik illi. kau boleh la ajar aku pasal teater. aku ambil teater dis sem. seronok nya....