Thursday, November 25, 2010

Randai Si Jundai.

Last weekend, I spent my time with dear friends at the academy. Bazaar ok la, tolong Qila, Mimi n Linda kat gerai dorang. Qila jual bread butter pudding (memang sedap sesangat! best seller), muffin n air longchan. Linda pulak jual coconut shake. En.Syafiq kehairanan sebab ramai tak tau apa itu Coconut Shake. Benda tu memang banyak je ade jual kat negeri-negeri pantai timur, tapi kat sini punyalah susah nak jumpa. Sedap! Aku disitu hanyalah untuk menyokong rakan kesayangan aku, sebab dia exam randai. It's my favourite! Teater randai seronok ye. Ade lakonan, tarian, silat. Sesape orang nogori tu, patut tengok randai..barulah anak nogori sejati. Sesuai sangatlah dengan Qila, kampungnya kat Kuala Pilah. So, lepas berjual-jualan di gerai, aku tengok lah show dorang tu. 1st night group lain. Masa tu tak mahu bayar tiket, hehe..sneak in je seperti waktu dulu-dulu. Then 2nd show, aku merajinkan diri beli tiket. Tak mahal pun. When Qila came out from the backstage, I almost burst into tears. Yelah, sejak masuk situ, aku berkepit je ngan Qila. Ber'Wayang Kulit' sama-sama...Ber'Bangsawan'....Ber'Mak Yong'. Sekarang ni Be'Randai'...aku takde kat sisi Qila. Tapi takpe, aku akan sentiasa tengok ko kan Qi?! Walaupun, hajat aku nak jadi salah sorang anak randai tak kesampaian, aku bangga sangat tengok Qila. Things changed at the academy, but that's home to me. I may have left, but I'll always keep coming back. 





No comments: