Wednesday, December 22, 2010

The Future Is Unclear.

Setiap seorang dari kita, akan tertanya-tanya kemana hidup akan membawa kita. 
Begitu juga saya :)
Tapi kan, seriously, I don't have a plan for my life, I mean in a long term. Hik~ Bukan saya tak hiraukan kehidupan, but I let myself to go with the flow. I don't want to do something I don't like. I don't wanna get stuck or stranded. I want life to be enjoyable. I don't want to be a mad workaholic woman. Coz you'll end up alone. Some people said I'm lucky, Alhamdulillah if it's true.  I chose what I want to do. I want to take control, coz it's my life, my body. 

My current life overview.

WORK
Saya tinggalkan dunia hiburan, tapi masih support kawan-kawan. Saya enjoy dengan kerja sekarang. Kerja biasa-biasa. Tak ada apa yang menarik. Bersyukur  sangat dengan apa yang diberi. Seronok, tak tension, tu yang penting.

MONEY
Gaji biasa-biasa juga :) Cukup untuk bayar kereta setiap bulan. Masih boleh makan secara mewah, which I love! haha. Boleh berjalan-jalan. Adalah kalau nak spend tu. Tapi saya bukan kaki shopping, cuma suka makan yang sedap sedap!

LOVE/FAMILY/FRIENDS
Baik baik saja :) Still fighting for it. Saya memang tak suka orang menggedik dengan si dia. Sedang menghitung hari bahagia, moga dipercepatkan. Amin~ Saya ada kawan-kawan yang best dan sentiasa menggembirakan. Ibu bapa yang memberi tempat tinggal, adik-adik yang bengong dan boleh menjadi gila bersama.

Buat masa sekarang, semua ok. Lagipun dah tua, penat nak layan benda-benda remeh. Mood swing hanya dengan En.Syafiq, maafkan saya! Jangan manja sangat sebab giliran saya pula untuk bermanja. 

At the end of the day, saya nak jaga suami dan anak-anak di rumah satu hari nanti. Rezeki ada di mana-mana. Bak kata seorang rakan, duit bagai bulu ketiak, bila botak dicukur, akan tumbuh lagi! Jangan jadikan duit masalah besar kehidupan.

My love goes to you guys, may you have a great year ahead!
2011, here we come!

1 comment:

MissyMe said...

duit bagai bulu ketiak? kah3..i xley berhenti gelak kot ni..:p kwn i p wat treatment buang bulu below-arm, n dh xtumbuh dh!! so how?? ;p

well,live life to d fullest.sy sentiasa doakan awk gembira dan dilimpahi kurnianNya dunia n akhirat. :) <3 u!